Ta pojemna kategoria zawiera cały szereg wydawnictw, które łączy jedno: realizowane są na zlecenie firm, zgodnie z ich polityką marketingową, wizerunkową, informacyjną.
Opracowanie publikacji powinno być poprzedzone analizą celu, jakiemu ma ona służyć. Precyzyjne zdefiniowanie celu jest jednym z najważniejszych kryteriów pracy nad publikacją. Uzyskane informacje posłużą pomocą zarówno w doborze treści - co oczywiste, jak również przy wyborze formy publikacji (w zależności od tego np. jak dużo informacji chcemy przekazać, jak długo informacje, które chcemy przekazać zachowają swoją aktualność, czy kim są potencjalni czytelnicy zależy odpowiedni dobór formatu, liczby stron, jakości druku i oprawy, czy zastosowanego stylu graficznego.)
Zachowanie zgodności z księgą wizualizacji firmy. Każdy materiał korporacyjny powinien być zgodny z identyfikacją wizualną firmy. Spójność graficzna jest bardzo istotna w budowaniu siły marki. Pomaga zapamiętać produkt lub usługę, wzmocnić wizerunek firmy i odróżnić ją od konkurencji.
Optymalizacja kosztów i czasu niezbędnego do realizacji zadania.Praca wydawców ma również swój aspekt ekonomiczny, o którym, dla dobra klienta, zawsze warto pamiętać. Na rynku wydawniczym przyjęte są pewne standardy dla poszczególnych rodzajów publikacji. Z zasady raporty roczne i broszury korporacyjne są wydawane w bardziej ekskluzywnej formie od katalogów produktów czy magazynów dla partnerów firmy. Mimo to w każdym przypadku istnieje wiele zabiegów tak graficznych jak i technicznych, które mogą wpłynąć na poziom kosztów oraz czas potrzebny do realizacji danego projektu.