Magazyny korporacyjne
a. Magazyny zewnętrzne dla klientów i partnerów firmy więcejb. Magazyny wewnętrzne skierowane do pracowników więcej
Publikacje firmowe mogą być wykorzystywane do pozyskiwania nowych klientów, wzrostu powtarzalności sprzedaży wśród stałych klientów, usprawnienia komunikacji pomiędzy firmą a klientami oraz jako element komunikacji wewnętrznej – czyli pomiędzy firmą, a jej pracownikami.
- Czytelnicy uważają magazyny korporacyjne za bardziej wiarygodne i rzetelne od reklam. Wydawanie publikacji korporacyjnych pomaga w pozycjonowaniu firmy jako autorytetu w swojej branży i wzmacnia rozpoznawalność marki. Ponadto w świadomości czytelników zmienia się na lepsze stosunek do firmy względem konkurencji.
- Wydawnictwo korporacyjne pozwala na przekazanie czytelnikowi pełniejszych informacji niż reklama. Ten fakt jest szczególnie istotny, jeżeli firmie zależy na edukowaniu klientów. W momencie, w którym klient w pełni zrozumie korzyści z użycia Twojego produktu lub usługi, będzie bardziej skłonny do zakupu.
- Magazyny firmowe żyją dłużej od reklam i mają od nich większe czytelnictwo. Istnieją większe szanse niż w przypadku reklamy, że wydawnictwo zostanie przeczytane, zapamiętane i przekazane kolejnej osobie, która może być zainteresowana informacjami (współpracownikowi, członkowi rodziny). Obok materiałów, dotyczących bezpośrednio Twojej firmy i Twoich produktów, można zamieścić artykuły o innej tematyce, interesujące dla Twojego klienta. One sprawią, że pismo będzie czytane dokładniej, przeglądane dłużej.
Bardzo często zarządy firm traktują wydawnictwa kierowane do pracowników jak zło konieczne. Jednak wielu pracowników wyróżnionych artykułem w magazynie dystrybuowanym wśród zespołu i klientów uważa, że takie wyróżnienie jest czasem bardziej wartościowe niż gratyfikacja finansowa. Publikacja dostarcza powodów do dumy przed innymi pracownikami i rodziną, a w konsekwencji przyczynia się do dalszych starań i zdrowej rywalizacji w firmie.
Kilka poniższych wskazówek wskaże, jakie cele można realizować w gazetce pracowniczej
Gazetka pracownicza powinna być narzędziem informowania pracowników o celach firmy.
Mimo, iż rada ta wydaje się absolutnie oczywista, to zdumiewające jest, w jak niewielu firmach pracownicy potrafią odpowiedzieć na pytanie: „Jakie są 3 najważniejsze cele, które nasza firma stara się osiągnąć?” Znając priorytety firmy, pracownikom łatwiej będzie zrozumieć konieczność podejmowania trudnych decyzji, takich jak np. ograniczanie wydatków oraz łatwiej im będzie współpracować, by te cele osiągnąć.
Kilka poniższych wskazówek wskaże, jakie cele można realizować w gazetce pracowniczej
Gazetka pracownicza powinna być narzędziem informowania pracowników o celach firmy.
Mimo, iż rada ta wydaje się absolutnie oczywista, to zdumiewające jest, w jak niewielu firmach pracownicy potrafią odpowiedzieć na pytanie: „Jakie są 3 najważniejsze cele, które nasza firma stara się osiągnąć?” Znając priorytety firmy, pracownikom łatwiej będzie zrozumieć konieczność podejmowania trudnych decyzji, takich jak np. ograniczanie wydatków oraz łatwiej im będzie współpracować, by te cele osiągnąć.
- Magazyn firmowy to właściwe miejsce, aby pokazać rolę pojedynczego pracownika w osiągnięciu celów firmy.
Często pracownicy nie zdają sobie sprawy, jak duży wpływ na funkcjonowanie firmy może mieć postawa jednostki. Dlatego warto podawać konkretne przykłady pożądanych zachowań i pokazywać, jakie korzyści mogą one przynieść. - Bieżąca informacja na temat postępów w osiąganiu celów pokazuje, że wysiłek zespołu ma sens.
Bardzo istotnym elementem komunikacji jest przekazywanie informacji o postępach w osiąganiu celu. Warto jest podsumować działania, pokazując przy okazji, w których działach postępy są największe oraz wskazać, co jeszcze może być zrobione, aby cel osiągnąć. - Gazetka pracownicza pozwala na zamieszczenie analiz i podsumowań, które ukierunkowują zespół.
Na koniec roku warto jest podsumować pracę firmy, opowiedzieć o sukcesach, jak również tych rzeczach, których nie udało się zrealizować, podziękować szczególnie zaangażowanym osobom i działom.


Corporate Publishers świadczy pełen zakres usług wydawniczych zarówno w tradycyjnej formie drukowanej jak i w wersjach elektronicznych.